Americanii vin să facă legea în Portul Constanța! Cum e afectată piața cerealelor

15

Serviciul Vamal al Statelor Unite ale Americii își trimite un reprezentant în Portul Constanța, pentru a face ordine în privința tranzitului de mărfuri! Potrivit unui comunicat al Autorității Vamale Române, Serviciul Vamal și de Protecție a Fontierelor al Statelor Unite ale Americii (CBP) va trimite, la începutul anului viitor, un reprezentant din cadrul CBP să înceapă activitatea de consultanță în domeniul analizei de risc și controlului vamal în Portul Constanța.

Potrivit specialiștilor, măsura are de-a face în primul rând cu tranzitul cerealelor din Ucraina, pentru a remedia problemele legate de evaziunea fiscală descoperită de autoritățile americane și ucrainene în ultimele luni.

”Dacă privim critic lucrurile, am putea spune că este o palmă dată autorităților române, care nu au fost în stare să gestioneze tranzitul ucrainean prin Portul Constanța, precum și traficul altor mărfuri. Acești băieți trimiși de Statele Unite în România nu vor face altceva decât să monitorizeze structura tranzitului ucrainean, ca acesta să se efectueze conform normelor legale din punct de vedere documentar și al valorii facturilor care însoțesc aceste mărfuri”, a explicat Cezar Gheorghe, expert în piețele de mărfuri agricole și fondator AGRI Column, la Digi24.

Portul Constanța este principala poarta de intrare și de ieșire a mărfurilor în și din România. Anul trecut, autoritățile portuare au raportat un volum de trafic record de 75,550 milioane de tone față de 67,483 milioane de tone anul precedent, anul 2022 însemnând maximul volumului de trafic operat de Portul Constanța în istoria sa.

În ceea ce privește mărfurile agricole, Portul Constanța și-a reluat exportul de marfă, după ce fluxurile au fost afectate de vremea rea din ultima perioadă. Totuși, încetinirea transporturilor se resimte și în prețurile mărfurilor, subliniază Cezar Gheorghe.

”Marea Neagră este o mare sălbatică. Astăzi, toate porturile rusești sunt închise, porturile ucrainene la fel, iar Portul Constanța reia foarte încet exportul de marfă. Asta reverberează pe piețele europene și mondiale, făcând ca prețul grâului să crească”, a mai precizat fondatorul AGRI Column.