BANI GREI de la UE, pentru promovarea de produse agroalimentare

6

185,9 milioane de euro – sunt banii alocați pentru promovarea de produse agroalimentare UE, în interiorul și în afara UE.

Din bugetul total, 176,4 milioane de euro sunt dedicate cofinanțării programelor de promovare care urmează să fie selectate dintre propunerile care răspund la apelurile publicate pe site-ul oficial al Comisiei Europene pentru agricultură. Restul finanțărilor vor fi utilizate pentru a sprijini inițiativele UE în acest domeniu.

Comisia Europeană a lansat apelurile de propuneri 2022 pentru programele europene de promovare agroalimentară.

La fel ca și în 2021, anul acesta pune un accent special pe promovarea produselor și metodelor care sprijină în mod direct obiectivele Pactului ecologic european. Aceasta include promovarea produselor ecologice, a fructelor și legumelor și a agriculturii durabile.

Politica de promovare va co-finanța campanii în conformitate cu ambițiile pactului ecologic european, susținând obiectivele din strategia Farm to Fork (De la Fermă la Furculiță), planul de acțiune al UE pentru produse ecologice și comunicarea privind inițiativa cetățenilor europeni „Sfârșitul epocii în cușcă”.

Campaniile de promovare ar trebui să evidențieze standardele ridicate de siguranță și calitate, precum și diversitatea și aspectele tradiționale ale produselor agroalimentare ale UE, inclusiv sistemele de calitate dictate de UE.

Pentru campaniile din afara Uniunii Europene, prioritățile sunt piețele cu potențial ridicat de creștere precum Japonia, Coreea de Sud sau Canada. Se preconizează că astfel de campanii vor crește consumul și competitivitatea produselor agroalimentare din UE prin creșterea profilului acestora și creșterea pieței lor în țara vizată.

O gamă largă de organisme, cum ar fi organizațiile comerciale, organizațiile de producători și grupurile agroalimentare responsabile cu activitățile de promovare sunt eligibile să solicite finanțare și să își prezinte propunerile.

Proiectele vor fi evaluate în special în ceea ce privește sustenabilitatea criteriilor de producție și consum, în conformitate cu obiectivele privind climă, mediu și bunăstarea animalelor ale PAC, precum și strategia Farm to Fork.

Propunerile trebuie depuse până la 21 aprilie 2022, ora 17:00 CET (Bruxelles), prin intermediul portalului dedicat. Comisia va evalua propunerile și va anunța beneficiarii în toamnă.

Agenția Executivă Europeană pentru Cercetare (REA) oferă o serie de instrumente pentru a ajuta solicitanții să își trimită propunerile cu succes.

Pe 1 și 2 februarie 2022, REA va găzdui o sesiune informativă despre aceste apeluri. Prima zi va fi dedicată aspectelor de politică, cum ar fi revizuirea în curs a politicii de promovare, precum și prioritățile pentru cererile de propuneri din 2022. A doua zi va trece prin dezvoltarea campaniilor de succes și va include sesiuni de matchmaking între potențialii parteneri de proiect.