Grupul Schwarz (Lidl și Kaufland) oferă 50 de milioane de euro fermierilor afectați de PPA

29
Grupul Schwarz (Lidl și Kaufland) oferă 50 de milioane de euro fermierilor afectați de PPA

În conflictul privind prețurile corecte de producție, Grupul Schwarz, operatorul lanțurilor de supermarketuri Lidl și Kaufland dorește să ofere fermierilor 50 de milioane de euro – dar acest lucru nu mulțumește prea mult. Cu banii, Grupul Schwarz vrea să sprijine fermierii germani, în special, care sunt afectați de consecințele financiare ale pandemiei de coronavirus și pestei porcine africane.

În urma unei conferințe video între companiile comerciale și ministrul federal al agriculturii Julia Klöckner (CDU), Grupul Schwarz, cu sediul în Neckarsulm, în Baden-Württemberg, a promis ajutoare de milioane. Începând cu anul viitor, fondurile vor fi puse la dispoziție prin Inițiativa pentru bunăstarea animalelor. Prin această inițiativă, Grupul Schwarz dorește acum să afle cum poate fi distribuită în mod specific asistența și cum ar trebui reglementată în detaliu o plată.

Conferința video a fost înițiată după demonstrații ale fermierilor în fața magazinelor centrale din sectorul alimentar cu amănuntul. După discuții, Klöckner a declarat că este important să existe o „înțelegere imediată” între comerț și agricultură. „Este vorba despre o apreciere mai mare pentru alimente și despre prețuri, care să permită fermierilor noștri să -și adauge profit.” Mai exact, în timpul discuțiilor, ea a sugerat un cod de conduită cu care comerțul își definește propriile reguli pentru o cooperare loială.

Președintele Asociației Fermierilor Germani, Joachim Rukwied, a descris oferta de milioane a Grupului Schwarz drept o „consolare”. „Acesta este un gest frumos și un semn de apreciere pentru inițiativa privind bunăstarea animalelor”, a spus Rukwied. “Dar, din cauza războiului de prețuri în curs, fermierii noștri pierd o sumă echivalentă aproape în fiecare săptămână”. Pentru a ajuta fermierii pe termen lung, este necesar un angajament clar al comerțului de a părăsi „cultura permanentă a prețurilor mici”.

Greenpeace a salutat anunțul Grupului Schwarz drept „primul pas corect”, dar în același timp a cerut ca alți comercianți cu amănuntul să urmeze exemplul. În plus, nu este suficient „doar a aborda simptomele”. Potrivit organizației de protecție a mediului, este necesară o „schimbare de sistem”. „Concurența pentru cea mai ieftină mâncare trebuie să se încheie în cele din urmă.” Fermierii au nevoie de prețuri corecte rezultate din acordurile comerciale și de achiziții pe termen lung, pentru produse mai bine realizate.

Din păcate, efectele acestui tip de schimbare nu credem ca vor fi ”exportate” și in alte țări în care hypermarket-urile Grupului Schwartz sunt prezente, deși am dori sa vedem și în România un tratament corect în stabilirea prețurilor de achiziție de la fermieri, ori măcar un ajutor similar celui oferit germanilor.