Guvernul face reforme privind personalul din primării

5

Guvernul vrea să implementeze o reformă în privința personalului din primării și alte administrații publice. Se așteaptă ca măsura să aibă un impact major în rândul cetățenilor.

Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila, a declarat la sfârșitul săptămânii trecute, la Botoșani, că specialiştii din primării ar putea lucra pentru mai multe administraţii publice, informează AGRPRES.

Potrivit ministrului Cseke Attila, Guvernul are în vedere adoptarea unui act normativ în baza căruia să fie create consorţiile administrative, care să permită specialiştilor dintr-o primărie să poată lucra şi pentru o altă unitate administrativ-teritorială (UAT).

„Vom face o reglementare legată de consorţiile administrative, care vor fi fără personalitate juridică. Vor fi pe bază voluntară şi înseamnă următorul lucru: dacă într-un UAT, într-o comună, într-un oraş, într-un municipiu ai un specialist bun pe un anumit domeniu, indiferent care ar fi el – că e urbanist, că e cadastrist, că e la economic, la partea juridică, că face proiecte pe fonduri europene –, dacă şi salariatul doreşte şi e o colaborare bună între mai multe UAT-uri, de ce nu ar putea acel om să lucreze şi pentru alt UAT, care poate are lipsă de personal pentru acea categorie”, a declarat Cseke Attila.

Ministrul Dezvoltării a avut, vineri, o întâlnire cu autorităţile şi primarii din judeţul Botoşani, după care a vizitat mai multe obiective de investiţii realizate în baza unor proiecte finanţate cu fonduri de la Ministerul Dezvoltării sau de la Compania Naţională de Investiţii.