NUTRITIONISTII AVERTIZEAZA: FRUCTELE CONSUMATE GRESIT POT DAUNA SANATATII

359

Fructele sunt foarte bune pentru sănătate dar știi cum se consumă corect? Nutriționiștii susțin că se fac multe greșeli când vine vorba de mâncat fructe. Iată câteva sfaturi pe care e bine să le știi dacă nu vrei să ai probleme de sănătate și să îți  menții dieta echilibrată.

Verifică-ți glicemia. Nu uita ca fructele conțin fructoză. Zaharul din ele ajunge ușor în sânge și  poate provoca aceleași probleme de sănătate pe care le produce ciocolata sau un alt desert căruia îi reziști cu greu. Poate că nu știai, dar și fructele pot duce la diabet.

Alege și fructele care nu sunt atât de frumoase.  Mergi la supermarket sau la piață și eviți legumele și fructele bătute sau mai coapte din motive de siguranță alimentară. Tot mai multe studii demonstrează că un fruct care arată perfect este plin de pesticide și conservanți care sunt extrem de periculoși pentru sănătate.

Mănâncă și coaja fructului. Coaja este, de multe ori, mai bogata în vitamine și nutrienți esențiali decât miezul. Este cazul mărului și al strugurilor. Cei mai multi antioxidanți se găsesc în coaja. Cojile merelor, de pilda, sunt bogate în vitamina C și vitamina A.

Mănâncă fructele în combinație cu alte alimente. Ca să reduci cantitatea de zahăr din portocale sau piersici, le poți combina într-o salată cu semințe de tot felul sau cu cereale. Nu uita ca fructele cu iaurt natural ajuta la digestie. Așadar, dacă ți-e teamă să nu îți umpli corpul de fructoză, combina-le cu semințe și cereale.