Home exclusiv Scăderea TVA a scăzut și vânzările „la negru” de lactate

Scăderea TVA a scăzut și vânzările „la negru” de lactate

570 views

Piaţa produselor lactate este estimată la 800 de milioane de euro anual, la care se mai adaugă câteva sute de milioane de euro vânzările „la negru” şi autoconsumul. Acestea rămân unele din cele mai mari bariere în calea dezvoltării afacerilor din industria lactatelor, în special pentru cele mici, având în vedere că preţul unui litru de lapte în pieţe sau la colţul străzii este de două ori mai ieftin decât în magazine.

lias Pliatsikas, directorul general al Fabrica de Lapte Braşov, producătorul lactatelor Olympus şi Oly, a observat că reducerea TVA la alimente, inclusiv lactate, de la 24% la 9% începând din 1 iunie anul trecut a avut un impact pozitiv asupra pieţei de lactate. „Reducerea TVA la produsele lactate a diminuat comerţul cu produse lactate nefiscalizate, a crescut calitatea nutritivă şi siguranţa alimentară pe filiera lactatelor pe piaţa din România. Acest lucru a contribuit semnificativ la modificarea tendinţei de consum zilnic de lactate în rândul românilor şi la creşterea vânzărilor, analiză pe care înca o urmărim îndeaproape şi în acest an”, a declarat managerul. Olympus a avut anul tectu o cifră de afaceri de 338 milioane de lei ( 76 milioane de euro), în creştere cu 11% faţă de anul precedent, conform datelor de pe Ministerului de Finanțe. (Integral pe bizbrasov.ro)