A fost lansată noua versiune a aplicaţiei ”Inspectorul Pădurii”. Cine poate verifica transporturile de lemne?

10
A fost lansată noua versiune a aplicaţiei ”Inspectorul Pădurii”. Cine poate verifica transporturile de lemne?

Ministerul Mediului a relansat, miercuri seară, aplicaţia Inspectorul Pădurii, prin care atât cetățenii curioși cât și autoritățile abilitate, pot verifica ce avize de transporturi pentru lemne s-au dat şi dacă un anumit camion cu lemne întâlnit pe şosea respectă sau nu legea.

Aplicaţia poate fi accesată de pe orice dispozitiv fix sau mobil cu acces la internet, direct din browser, la adresa inspectorulpadurii.ro.

Noua versiune a aplicaţiei Inspectorul Pădurii a redevenit disponibilă de miercuri seară, iar persoanele interesate să aibă acest tip de acces la informaţii privind avizele de transport şi actele de punere în valoarea a materialului lemnos, sunt încurajate să o descarce,  accesul în aplicaţie putând fi realizat de pe orice dispozitiv fix sau mobil cu acces la internet.

Echipa de dezvoltare de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a dezvoltat două  versiuni ”Inspectorul Pădurii” dedicate terminalelor cu Android şi iOS. Ambele versiuni au fost încărcate pe platformele dedicate (Google Play şi AppStore) şi vor fi disponibile pentru descărcare în scurt timp, după finalizarea procedurilor de securitate necesare ale platformelor.

Potrivit aceleiași surse, noua aplicaţie Inspectorul Pădurii beneficiază de o interfaţă nouă şi de îmbunătăţiri în ceea ce priveşte experienţa utilizatorului, faţă de versiunea anterioară.

Publicul va avea acces la informaţii privind avizele de transport. Astfel, vor fi afişate pe hartă avizele din ultimele 96 de ore. Asupra acestora pot fi efectuate căutări după numărul de înmatriculare, cod aviz, număr APV din care provine avizul căutat sau după un anumit tip de transport.

„În situaţia în care un utilizator public doreşte să afle anumite detalii în legătură cu transporturile care nu se încadrează în intervalul de 96 de ore de la emiterea avizului, respectivele informaţii vor fi puse la dispoziţia solicitantului prin cerere scrisă, în baza Legii 544/2001 privind informaţiile de interes public, la adresa de email solicitari544@mmediu.ro şi vor fi comunicate prin email, conform legii, în termen de maxim 10 zile de la solicitare”, a precizat Ministerul Mediului.

Traseul parcurs de mijlocul de transport va fi disponibil pentru vizualizare la 24 de ore de la încheierea transportului, pentru o perioadă de 24 de ore.

De asemenea, publicul va găsi informaţii privind actele de punere în valoare (APV). Vor fi afişate pe hartă toate APV care au fost întocmite de ocoalele silvice în stările în care se regăsesc la momentul accesării portalului. Sunt permise o serie de filtre de căutare asupra ocolului emitent al APV, asupra stării APV şi asupra numărului APV. Pentru fiecare APV vor fi afişate informaţii, în măsura în care ele sunt disponibile, pentru starea în care se regăseşte la momentul căutării APV selectat pentru vizualizare.

Ministerul Mediului a precizat că toate funcţionalităţile aplicaţiei şi categoriile de informaţii la care publicul are acces au fost stabilite prin HG nr. 497 din 25 iunie 2020.

Publicul va avea acces la informații după cum urmează:
1. Avizele de transport

Vor fi afișate pe hartă avizele din ultimele 96 de ore. Asupra acestora pot fi efectuate căutări după numărul de înmatriculare, cod aviz, număr APV din care provine avizul căutat sau după un anumit tip de transport.

În situația în care un utilizator public dorește să afle anumite detalii în legătură cu transporturile care nu se încadrează în intervalul de 96 de ore de la emiterea avizului, respectivele informații vor fi puse la dispoziția solicitantului prin cerere scrisă, în baza Legii
544/2001 privind informațiile de interes public, la adresa de email solicitari544@mmediu.ro și vor fi comunicate prin email, conform legii, în termen de maxim 10 zile de la solicitare.

Traseul parcurs de mijlocul de transport va fi disponibil pentru vizualizare pe aplicația Inspectorul Pădurii la 24 de ore de la încheierea transportului, pentru o perioadă de 24 de ore.

2. Actele de punere în valoare (APV)
Vor fi afișate pe hartă toate APV care au fost întocmite de ocoalele silvice în stările în care se regăsesc la momentul accesării portalului. Sunt permise o serie de filtre de căutare asupra ocolului emitent al APV, asupra stării APV și asupra numărului APV. Pentru fiecare APV vor fi afișate informații, în măsura în care ele sunt disponibile, pentru starea în care se regăsește la momentul căutării APV selectat pentru vizualizare.

Toate funcționalitățile aplicației Inspectorul Pădurii și categoriile de informații la care publicul are acces au fost stabilite prin HG nr. 497 din 25 iunie 2020.