Deși traversăm o perioadă cu prețuri explozive, cozonacii sunt un produs care rămâne la mare căutare.
Potrivit preşedintelui Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase – ROMPAN, Aurel Popescu, oferta în acest an va depăşi 7,5 milioane de cozonaci, peste două milioane de cozonaci fiind ceruți la export, în special în ţările unde există comunităţi mari de români, informează AGERPRES.
„Oferta de cozonaci este mai mare anul acesta, cred că depăşim 7,5 milioane, dar vestea cea mai bună este că avem o cerere mare la export şi sper că vom livra două milioane de cozonaci, în special în ţările unde există comunităţi mari de români. Preţul cozonacilor este între 10 şi 50-60 de lei pe kilogram la cofetării, dar la noi, în industrie, preţurile sunt mai moderate. Vreau să vă spun că ne-am îmbunătăţit gama sortimentală cu tot felul de umpluturi. Am scos şi un cozonac – Hohoho – care are umplutură cu nuci, mere şi stafide sau cu cremă de ciocolată şi rom. Avem umpluturi cu portocală şi rahat, nucă şi stafide. Ne-am pliat pe gustul consumatorilor”, a declarat pentru Aurel Popescu.
Preşedintele ROMPAN a mai ținut să precizeze că prețul la pâine, care între timp a suferit o creștere de peste 20% raportat la perioada noiembrie-decembrie 2021, va rămâne nemodificat în perioada sărbătorilor de iarnă, însă nu se știe însă pentru cât timp.
„În primul rând, cred că găsim o stabilitate a preţurilor în această perioadă, adică preţurile care au fost organizate până acum de către fiecare producător în perioada sărbătorilor de iarnă rămân nemodificate. Sigur, dacă e cineva care constată că are preţuri mai mici la vânzare decât preţul de cost procedează în consecinţă. Însă, pentru perioada noiembrie-decembrie, preţurile la pâine sunt mai mari cu procente cuprinse între 21% şi 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La cozonaci cu mai puţin, pentru că nu poţi să ai aşa o creştere, deşi este incredibil ca pe o pungă în care bagi cozonacul să dai 50 de bani faţă de 5 bani cât era până acum. Nu ştiu, dar unii cred că profită de situaţia asta în care ne aflăm şi hai să mărim, să mărim, să mărim. În fiecare săptămână se măreşte ceva. Noi o să fim obligaţi să punem punga în preţul pâinii. Nu avem altă soluţie, cum se procedează şi la supermarketuri. Ţi-ai luat pungă, plăteşti”, a explicat Aurel Popescu.
ROMPAN este prima asociaţie constituită în România în 1990 şi cuprinde peste 200 de societăţi din toate domeniile din industrie, cota de piaţă fiind de peste 60% pe morărit, 40% la panificaţie, 70% la paste făinoase şi 55% la biscuiţi.
Pentru mai multe informații urmariți jurnalul AgroTV.