Grupul Syngenta raportează vânzări de 32,2 miliarde USD și EBITDA de 4,6 miliarde USD în 2023

3

Q4 a înregistrat o cerere continuă pentru produse noi și inovatoare de protecție a culturilor, creștere de două cifre în China.

Vânzări ale Grupului pentru anul fiscal 2023 la 32,2 miliarde USD, -4% față de anul precedent

Vânzările Grupului din Q4 au crescut la 7,9 miliarde USD, +5% față de anul precedent

EBITDA AF 2023 la 4,6 miliarde USD, -18% față de anul precedent

EBITDA din trimestrul IV la 1,0 miliarde USD, +15% față de anul precedent

Syngenta Group China a înregistrat o creștere puternică a vânzărilor de 11% de la an la an, atingând 9,6 miliarde USD în anul fiscal 2023

MAP și vânzările digitale din FY 2023 în China au crescut cu 26% față de anul precedent

Cerere continuă într-un mediu general provocator de piață pentru protecția culturilor pentru noi tehnologii inovatoare

Produse de combatere a insectelor care conțin tehnologia PLINAZOLIN®, obținând vânzări deosebit de puternice în Brazilia și Asia Pacific

Syngenta Group a anunțat rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru și întregul an 2023.

Vânzările Grupului Syngenta pentru întregul an 2023 au fost de 32,2 miliarde de dolari, în scădere cu 1,2 miliarde de dolari sau cu 4% față de anul precedent (-1% CER). EBITDA pe întregul an a scăzut cu 18% față de maximul istoric al Grupului din 2022 (-14% CER). Vânzările din 2023 au fost afectate de reducerea continuă a canalului la nivel de industrie în Crop Protection, distribuitorii și comercianții cu amănuntul reducând activ stocurile acumulate anterior ca reacție la perturbările lanțului de aprovizionare din anii precedenți, în timp ce sub presiunea de a reduce capitalul de lucru din cauza ratelor mai mari prelungite ale dobânzilor.

Vânzările în al patrulea trimestru au fost de 7,9 miliarde USD, în creștere cu 5% (+6% CER), susținute de Syngenta Crop Protection și de creșterea puternică a Syngenta Group China. Aceasta se compară cu un al patrulea trimestru din 2022, când a început reducerea stocurilor la nivel de industrie. EBITDA pentru al patrulea trimestru a crescut cu 15% (+10% CER), depășind recordul EBITDA din trimestrul al patrulea de 0,9 miliarde USD în T4 2022.

Full Year 2023

FY 2023

FY 2022

Change

Change (CER)

$bn

$bn

%

%

Sales

32.2

33.4

-4

-1

EBITDA

4.6

5.6

-18

-14

Q4 2023

Q4 2023

Q4 2022

Change

Change (CER)

$bn

$bn

%

%

Sales

7.9

7.5

5

6

EBITDA

1.0

0.9

15

10

 

Piețele globale de protecție a culturilor în 2023 au fost caracterizate de o presiune puternică de reducere a stocurilor, declanșată de o acumulare a stocurilor în anii precedenți și de o creștere substanțială a ratelor dobânzilor. Scăderea cererii care a rezultat a dus la reduceri globale ale volumului și prețurilor, în special în America Latină și părți ale portofoliului de marfă. Acești factori au cântărit comparativ cu 2022, când Syngenta Group a obținut vânzări și profituri record.

Vânzările Syngenta Crop Protection în anul fiscal 2023 au înregistrat o scădere modestă de 5% în comparație cu anul precedent, totalizând 15,5 miliarde USD. Soluțiile biologice ale Syngenta Group au crescut cu 11% în vânzări, până la 0,4 miliarde de dolari, comparativ cu anul trecut.

Piața semințelor a continuat să fie puternică și rezistentă în 2023, în ciuda reducerii prețurilor mărfurilor la sfârșitul anului. Afacerea cu semințe a crescut cu 2 procente, până la 4,8 miliarde de dolari în 2023.

Syngenta Group China și-a menținut impulsul. În 2023, vânzările Syngenta Group China au crescut cu 11% (+18% CER) la 9,6 miliarde USD, vânzările în trimestrul al patrulea crescând cu până la 19% (+28% CER) la 1,9 miliarde USD.

Vânzările anuale ale platformei moderne de agricultură (MAP) a Syngenta Group China au crescut cu 26 la sută, până la 3,9 miliarde de dolari, deoarece numărul de centre MAP a crescut cu 113 la un total de 741 de centre.

În 2023, Grupul Syngenta a rămas concentrat pe măsuri de îmbunătățire a eficienței operaționale și a productivității pentru a compensa volumele și prețurile mai scăzute.

Vânzările din efectele de sinergie s-au ridicat la 1,2 miliarde USD pentru întregul an, cu o contribuție la profit de aproape 0,5 miliarde USD.

Marja EBITDA pentru 2023 a fost de 14,2 la sută, cu 2,5 puncte procentuale mai mică decât în ​​2022.

Full Year 2023

FY 2023

FY 2022

Change

Change (CER)

$bn

$bn

%

%

Syngenta Group

32.2

33.4

-4

-1

Syngenta Crop Protection

15.5

16.3

-5

-3

ADAMA

5.6

6.7

-17

-15

Syngenta Seeds

4.8

4.7

2

1

Syngenta Group China

9.6

8.6

11

18

Eliminations

-3.3

-2.9

n/a

n/a

Q4 2023

Q4 2022

Change

Change (CER)

$bn

$bn

%

%

Syngenta Group

7.9

7.5

5

6

Syngenta Crop Protection

4.0

3.7

9

8

ADAMA

1.4

1.5

-11

-12

Syngenta Seeds

1.5

1.5

-2

-6

Syngenta Group China

1.9

1.6

19

28

Eliminations

-0.9

-0.8

n/a

n/a

Syngenta Crop Protection

Vânzările pentru întregul an ale Syngenta Crop Protection au fost cu 5% mai mici, la 15,5 miliarde USD, după o creștere excepțională din anul precedent. Vânzările în Europa, Africa și Orientul Mijlociu au scăzut cu 1%, iar în Asia Pacific (excluzând China) cu 5%. Vânzările în America Latină au scăzut cu 11 la sută; America de Nord a crescut cu 2%. Vânzările în China au fost cu 18 la sută mai mari. La CER, vânzările au crescut în toate regiunile, cu excepția Americii Latine. În 2023, Syngenta Crop Protection a lansat cu succes tehnologii inovatoare. Tehnologia PLINAZOLIN® a realizat înregistrări accelerate în Asia și LATAM, inclusiv India, Vietnam, Indonezia, Filipine și Brazilia. Tehnologia ADEPIDYN® a fost introdusă în prezent în 52 de țări și a generat vânzări de aproape 1 miliard USD, în timp ce tehnologia SOLATENOL® este, de asemenea, aproape de a atinge același reper. Afacerea a cunoscut, de asemenea, un impuls continuu în Biologicals, cu vânzări în creștere cu 11 la sută, iar afacerea Seedcare a crescut cu 1 la sută pentru întregul an 2023. Vânzările Syngenta Professional Solutions au crescut cu 11 la sută.

ADAMA

Vânzările ADAMA au scăzut cu 17%, până la 5,6 miliarde de dolari pentru întregul an 2023, cu o reducere semnificativă a stocurilor de canale, în special în America, care afectează comparația.

Vânzările în Europa, Africa și Orientul Mijlociu au fost cu 8 la sută mai mici; vânzările din America de Nord au fost cu 20 la sută mai mici, iar vânzările din America Latină au scăzut cu 19 la sută, afectate de contracția piețelor globale de protecție a culturilor din America de Nord și de Sud, ca urmare a reducerii stocurilor de canale și a prețurilor mai mici. Vânzările din Asia Pacific (excluzând China) au fost cu 12 la sută mai mici, iar China a scăzut cu 25 la sută din cauza presiunii prețurilor și a stocurilor ridicate de mărfuri.

ADAMA

ADAMA a lansat cinci noi produse fungicide pentru cereale în Europa, cuprinzând unul dintre cele mai robuste portofolii din industrie pentru controlul bolilor cerealelor din regiune.

ADAMA a inițiat un plan de transformare, concentrându-se pe calitatea afacerii și, în același timp, punând un accent puternic pe avansarea tehnologiilor de formulare brevetate pentru a oferi clienților săi valoare suplimentară pe piața fără brevet.

Vânzările de semințe Syngenta au crescut cu 2 procente, până la 4,8 miliarde de dolari în întregul an 2023, pe o piață generală a semințelor în creștere.

Semințe Syngenta

Vânzările de culturi de câmp în Europa, Africa și Orientul Mijlociu au crescut cu 9 la sută; America de Nord a rămas plată; Asia Pacific (excluzând China) a crescut cu 12 la sută; iar China 18 la sută. Vânzările din America Latină au fost cu 20 la sută mai mici, fiind afectate de o ajustare unică a stocurilor în Brazilia. Vânzările de semințe de legume au crescut cu 6%. Florile au fost cu 7 procente mai mici.

În 2023, Syngenta a deschis două noi facilități de cercetare axate pe semințe: Centrul de inovare pentru cercetare și dezvoltare Syngenta Seeds din Malta, Illinois, Statele Unite ale Americii și Spring Corn Center din orașul Gongzhuling, provincia Jilin, China. În Europa, în 2023, Syngenta a lansat cel mai avansat sistem de culturi tolerante la erbicide (HTC) de floarea soarelui, A.I.R., ajutând fermierii să-și facă față provocărilor de combatere a buruienilor.

În 2023, Syngenta Vegetable Seeds a finalizat achiziția strategică a Feltrin Sementes, o companie lider brazilian de semințe de legume, care oferă Syngenta un portofoliu extins de semințe de legume pentru a sprijini ambiția companiei de a aduce inovație și valoare tuturor tipurilor de cultivatori din întreaga lume.

Syngenta Grupului China

Vânzările Grupului Syngenta China, care constă din Semințele Grupului, Protecția culturilor, Nutriția culturilor, MAP și activitățile digitale din China, au crescut cu 11%, până la 9,6 miliarde de dolari în întregul an 2023.

Vânzările pentru Crop Protection ale Syngenta Group China au crescut cu 2%. Excluzând elementele non-agricole, Protecția culturilor în China a crescut cu 11%. Syngenta a continuat să câștige cotă de piață pe fondul creșterii puternice a afacerii formulate de marcă. Vânzările de semințe au crescut cu 17%, consolidându-și poziția de lider în China cu un record de 130 de soiuri noi certificate anul trecut. Vânzările de Crop Nutrition au fost cu 1 la sută mai mici, dar vânzările de biofertilizatoare au arătat o creștere puternică după lansarea de noi produse precum NUTRIMATE™ și CODEFULT™ și a peste 60 de centre de servicii pentru sănătatea solului. La CER, vânzările au crescut în toate afacerile.

Vânzările MAP și digitale au crescut cu 26%, până la 3,9 miliarde USD, în timp ce numărul de centre MAP a crescut și mai mult cu 113, la un total de 741, iar numărul de ferme demonstrative la peste 1.000. Aplicațiile digitale MAP au atins peste 2,5 milioane de utilizatori înregistrați, susținând modernizarea continuă a fermelor pe 163 de milioane de acri (66 de milioane de hectare) de teren în toată China.

În 2023, tehnologia TYMIRIUM® a fost aprobată în China. Construcția site-ului de producție Huludao din provincia Liaoning din nord-estul Chinei este în curs de desfășurare, prima fază fiind așteptată să fie operațională în a doua jumătate a anului 2024, ca o nouă adăugare și o parte cheie a rețelelor globale de aprovizionare a grupului pentru ingrediente active.

Actualizare IPO

Astăzi, Syngenta Group a anunțat că a decis să-și retragă cererea de IPO pe consiliul principal al Bursei de Valori din Shanghai. Compania va continua să-și consolideze cota de piață și să-și consolideze poziția de lider în domeniul tehnologiei agricole la nivel mondial. Va încerca să repornească procesul de listare, fie în China, fie într-o altă bursă globală, atunci când condițiile sunt potrivite. De asemenea, va explora surse alternative de finanțare.

FY 2023

FY 2022

FY 2023

FY 2022

$bn

$bn

¥bn

¥bn

Sales

32.2

33.4

226.9

224.8

Syngenta Crop Protection

15.5

16.3

109.4

109.7

ADAMA

5.6

6.7

39.5

45.2

Syngenta Seeds

4.8

4.7

33.6

31.5

Syngenta Group China

9.6

8.6

67.6

57.4

 Of which MAP

3.9

3.1

27.4

20.6

Eliminations

-3.3

-2.9

-23.2

-19.0

EBITDA

4.6

5.6

32.2

37.5