AIC Trucks a devenit in anul 2023 importator și distribuitor exclusiv Piaggio Commercial în România, acoperind astfel segmentul de până la 2,8 t, reprezentat de camionul urban Piaggio NP6, oferind clienților Piaggio Commercial servicii post-vânzare, furnizare de piese și servicii de finanțare a vânzărilor.
AIC Trucks are o vastă experiență de peste 28 de ani în distribuția de vehicule comerciale și autobuze, precum și în servicii integrate care adaugă valoare clienților săi: rețea extinsă de servicii proprii, servicii financiare, divizie de vehicule comerciale second-hand multibrand.
După lansarea cu succes a mărcii Ford Trucks în România, cu peste 4000 de unități livrate până în prezent – lider de piață pe segmentul vehiculelor de construcții și specializate – și a mărcii Otokar (autobuze și camioane ușoare Atlas), AIC Trucks si-a extins portofoliul de produse din gama de produse Piaggio NP6.
Portofoliul AICT oferă astfel clienților soluții comerciale pentru o gamă largă de greutăți transportate: până la 2,8 T GVW cu Piaggio Commercial, între 7-15 T GVW cu Otokar Atlas, respectiv peste 18 T GVW cu Ford Trucks. Pentru transportul de persoane, portofoliul include și gama de autobuze, oferită de Otokar.
Piaggio Porter NP6
Cunoscut pe piața internațională ca primul „City Truck”, acesta este un vehicul comercial compact, ușor, performant, versatil, confortabil, convenabil și ecologic, cu peste 440 de varinte de carosare. Piaggio Porter NP6 este special proiectat pentru a transporta marfa în mediul urban, în cele mai aglomerate zone, acolo unde există și cele mai restrictive norme privind emisiile.
Utilizatorul poate alege între două sisteme de propulsie, numite CombiFuel, total ecologice cu alimentare benzină+GPL sau benzină +metan, care alimentează un motor modern, de 1,5 litri, cu 4 cilindri în linie, Euro 6.
Faptul că sarcina sa utilă este mai mare decât masa proprie reprezintă un record greu de egalat pe piața de specialitate. Astfel, versiunea cu roți simple poate transporta până la 1.275 kg și 1.610 kg pentru versiunea cu roată dublă, în condițiile în care masa totală nu depășește 2.800 kg, ceea ce îi permite să circule oriunde în mediul urban, indiferent de restricțiile de greutate.
O astfel de performanță ridicată în ceea ce privește capacitatea eficientă de încărcare, care la propulsat direct la vârful clasei sale, este posibilă datorită unei structuri de bază speciale, originale, formată dintr-un cadru realizat din oțel de înaltă rezistență ranforsat cu bare din oțel, sudat și integrat cu structura cabinei, acesta garantând robustețea și greutatea redusă. Suspensia față MacPherson și puntea rigidă din spate cu arcuri lamelare cu două foi, permit o capacitate de încărcare de 1.000 kg pe puntea față și până la 2.020 kg pe puntea spate.
Datorită tracțiunii sale pe spate, greutatea mărfii oferă mai multă aderență pe roțile motoare, asigurând o aderență remarcabilă pe asfalt, chiar și atunci când este umed sau acoperit cu gheață. Stabilitatea sa excelentă este asigurată de o serie de funcții moderne de asistență pentru conducere, inclusiv ESC, ASR, ABS și EBD, care ajută șoferul în timpul manevrelor și optimizează performanța vehiculului, sporind astfel siguranța sa activă.
Fiecare șantier are propriul Porter NP6
Posibilitatea de a combina versiunile cu ampatament scurt (L1) sau lung (L2), cu puntea spate simplă (SW) sau cu roată dublă (TW) și posibilitatea de livrare în două versiuni gata de utilizare cu bena fixă sau basculantă, fac din gama Porter NP6 una extrem de completă, în ciuda dimensiunilor compacte.
Combinând diversele versiuni disponibile, Porter NP6 oferă până la 1.400 configurații diferite, permițând o configurare personalizată pentru orice tip de șantier sau preferință profesională.
Versiune cu benă fixă – Porter NP6 Fixed Deck reprezintă tot ceea ce este mai bun pentru constructorii care doresc o benă de încărcare plată și regulată, complet utilizabilă și ușor accesibilă. Platforma este situată la doar 800 mm de sol, ceea ce conferă întregii mașini o stabilitate deosebită, mai ales când este încărcată. De asemenea, obloanele construite din aliaj de aluminiu se deschid pe cele trei laturi. Platforma de încărcare este disponibila în două lungimi diferite, standard sau extra, oferind suficient spațiu pentru 4 europalete.
Versiune benă basculabilă – Porter NP6 Tipper Deck este dotat cu un sistem basculant electrohidraulic, cu un unghi maxim de înclinare de 45 °. Ideal pentru transportul și descărcarea mărfurilor vrac și a materialelor grele, este, prin urmare, vehiculul care satisface cel mai bine nevoile întreprinderilor mici și mijlocii din domeniul construcțiilor. Platforma de încărcare este dotata standard cu o protecție a cabinei și obloanele din aliaj de aluminiu care se deschid pe trei laturi.
Versiune șasiu – permite aproape orice tip de suprastructură, incluzând echipamente de lucru, destinate unor activități diferite, precum cele de logistică urbană, livrare de alimente, amenajarea spațiilor verzi, întreținere, ateliere mobile, construcții, panouri publicitare mobile sau lucrări publice.
De asemenea, Porter NP6 are pre-instalată o priză de putere, care furnizează până la 16 kW. Aceasta preia rotația direct de la motor sau poate fi instalată și pe transmisie, unde este orientată în jos și este mai ușor de cuplat la echipamentele plasate în spatele cabinei. Astfel, în funcție de necesități, se pot monta echipamente de curățenie stradală, mini-macarale sau alte echipamente ce necesită o acționare mecanică externă.
Despre AIC Trucks:
Compania are o istorie de 28 de ani in sectorul auto romanesc, ca furnizor de produse si servicii integrate pentru lumea transportatorilor profesionisti, fiind cunoscuta ca fiind unul dintre cei mai mari distribuitori de vehicule utilitare.
AIC Trucks este orientat către client și își adaptează constant strategia pentru a satisface cerințele clienților și pentru a adăuga valoare afacerilor lor prin oferte integrate de produse și servicii.
Din 2017, AIC Trucks este importatorul exclusiv al Ford Trucks în România.
Ford Trucks este lider de piață în România, atât pe segmentul de vehicule specializate, cât și pe cel de construcții, cu un plan ambițios de extindere a cotei de piață pe segmentul de camioane de transport internațional.
Cefin Trucks, divizia de camioane second hand, parte a AIC Trucks, integrează servicii de cumpărare, schimb și vânzare de camioane și semiremorci second hand multi-marcă.
AIC Financial Services, este divizia de consultanță în servicii financiare care găsește rapid soluții de finanțare personalizate și competitive pentru clienți.
AIC Service Network, parte a Grupului AIC, este cea mai mare retea proprie de service pentru camioane din Romania si una dintre cele mai importante din Europa Centrala si de Est, cu 8 locatii detinute. Oferă servicii complexe mecanice, electrice, cositorit și vopsire pentru toate tipurile de vehicule comerciale și semiremorci.
Despre PIAGGIO:
Grupul Piaggio este un jucător important pe piața vehiculelor comerciale ușoare cu 3 și 4 roți pentru transportul de pasageri și mărfuri. Printre mărcile Grupului din acest sector se numără Porter cu 4 roți și iconicul și versatilul Ape cu trei roți. Grupul a implementat un important program internațional de dezvoltare a vehiculelor comerciale care a început odată cu consolidarea recentă a prezenței sale pe piețele cu potențial ridicat din America Latină, Africa și Asia.
La sfârșitul lunii ianuarie 2021, Grupul Piaggio a prezentat o nouă gamă de vehicule utilitare ușoare cu 4 roți, Porter NP6, echipate cu motoare ecologice pe benzină/GPL sau pe benzină/metan. Noua gamă Porter NP6 este produsă în uzina Pontedera a Grupului Piaggio din Italia și distribuită în principalele țări europene printr-o rețea de dealeri specializată în vânzarea și suportul de vehicule comerciale, axată pe satisfacția maximă a clienților.
Fondat în 1884, Grupul Piaggio este cel mai mare producător de scutere și motociclete din Europa și unul dintre liderii mondiali în industrie. Matteo Colaninno este președinte executiv; Michele Colaninno este Chief Executive Officer, fondator și președinte al filialei de robotică a Piaggio Fast Forward.
Piaggio este listată la bursa italiană din 2006, iar din 2003 este controlată de Immsi S.p.A., un holding industrial listat la bursa italiană și condus de Matteo Colaninno, care este președinte. Directorul executiv și directorul de operațiuni al Grupului Immsi este Michele Colaninno. În decembrie 2004, Piaggio a intrat în afacerea cu motociclete prin achiziționarea mărcilor Aprilia și Moto Guzzi.
Astăzi, Grupul Piaggio are divizii de afaceri separate:
- mașini cu două roți, scutere și motociclete de la 50 cmc la 1.100 cmc, cu 516.200 de vehicule livrate în 2022. Printre mărcile Grupului se numără: Vespa, Piaggio (cu Liberty, Beverly, Medley, MP3 și Piaggio e-scooter1), Aprilia (care concurează). în campionatul MotoGP cu echipa Aprilia Racing), Moto Guzzi, Gilera și Derbi.
- vehicule utilitare ușoare, cu Ape și Porter. În 2022, Grupul a vândut aproximativ 103.900 de vehicule comerciale ușoare în întreaga lume. În 2021, Piaggio Commercial a lansat Porter NP6, o nouă gamă de vehicule comerciale ușoare (fabricate în Italia).
- divizia de roboti