Agora Vitis, un eveniment marca Syngenta, a reunit specialiștii companiei cu viticultorii români, pentru a face un schimb de informații despre soluțiile potrivite pentru combaterea problemelor existente, dar și pentru a explica utilizarea adecvată a produselor. De asemenea, firma are oferte comerciale în portofoliu, dar și platforma totipentruvin.ro, creată pentru vânzarea online a vinurilor românești. Astfel, viticultorii implicați își pot găsi consumatorii lor finali pentru produsele finite.
Sectorul se confruntă cu provocări precum lipsa forței de muncă sau sumele ridicate, necesare pentru a crea un brand de vin. Cu toate acestea, Syngenta contribuie la promovarea viticulturii autohtone, dar este și un aliat de nădejde pentru cei implicați în acest sector. Compania a adus trei produse noi, două fungicide biologice (Taegro, Ravibis) și un biostimulant (Isabion), un produs prezent deja pe piață, dar anul acesta are loc deschiderea etichetei dedicată viței-de-vie.
Calitatea vinurilor românești este recunoscută la nivel național și internațional. Aceste produse au primit peste 500 de medalii, dintre care aproximativ 300 dintre ele sunt de aur, în cadrul a diverse concursuri ținute în țări precum Statele Unite, America de Sud sau Japonia, conform specialiștilor prezenți la conferință.
Calitatea strugurelui autohton a ieșit în evidență încă din timpul geto-dacilor, când celelalte popoare invidiau roadele pământului nostru. Acest fapt se menține și în prezent, deoarece produsele românești viticole pot concura cu ușurință împreună cu cele străine.
Evenimentul a avut loc în Sinaia, într-un cadru primitor și cu o audiență numeroasă. Conferința a fost urmată de o degustare de vinuri, pline de parfumuri și arome, unde participanții au avut ocazia de a discuta cu antreprenori din industria viticolă și de a împărtăși informații prețioase. La acest moment nu a lipsit nici presa de specialitate.